Friday, 19 August 2011

Coretan Salam Syawal

Assalamualaikum w.b.t sahabat2...


Salam Ramadhan & selamat berpuasa ....moga kita dapat menambahkan amalan kita dari semasa ke semasa. :) Macamana persiapan raya?  Langsir raya da siap ke? hehehehe.....klo belum ade masa lagi ni nk buat....


Untuk persiapan raya tahun ni penulis hanya menyiapkan persiapan ala kadar sahaja...semuanya sederhana.Tahun ni penulis busy... konon2 je.. hehe...) langsir rumah pun x ganti sebab masih baru lagi...Hanya perlu menyiapkan baju raya adik2& baju sendiri saja...hehe....


Sekadar pekongsian sahaja cerita bawah ni.... Sebagai pembantu auditor kadang2 memerlukan kita merayap2... & kerja melawat, menyelongkar premis orang.Keje ni seronok juga..bole masuk dapur di mana tempat orang luar tidak boleh masuk tanpa sebab.Dalam menjalankan keja ni...selalu la bawa orang KKM.Ada tu org KKM tu  muka macam Yusry KRU...alamak rasa macam pergi keje ngan artis la pulak...hehehe...cuma dia yusri versi kelantan :)...hehehehe

Ada satu cerita yang x dapat lupakan..Nak tahu ? ceritanya bermula begini... :)
Macam biasa,apabila tepat pukul 5petang,seperti biasa saya balik keja, disebabkan ingin menjimatkan minyak n mahu memandu dengan kelajuan 60 atau 70km/jam.. ..masa tu saya di lorong no 2 abis lori dipotong kerana tak suka duduk belakang lori,x konsisten ada masa lori laju ada masa lambat la pulak macam siput kelajuannya..hehehehe..entah macamana akibat nak jimatkan penggunaan minyak, tertido la pulak masa memandu...sedar-sedar da kat lorong no3..nasib baik masih dipanjangkan umur keran tidak melanggar ape2...alhamdulillah...NASIHAT PENULIS KEPADA RAKAN PEMBACA: Jangan tiru gaya penulis ni, tido awal lain kali akibat tido lewat & penat, ish3 astaghfirullahal azim....

Akhir kata selamat berpuasa &  selamat meningkatkan mutu amalan kita semua...moga kita semakin rajin & dan bersemangat untuk menghadapi hari2 mendatang... "BERKERJALAH SEPERTI KITA AKAN HIDUP LAMA, & MEMPERBANYAKKAN AMAL IBADAT SEPERTI KITA AKAN MATI ESOK.." Selamat Menjalani Ibadat Puasa & Selamat Menyambut Syawal , maaf zahir batin sekiranya terkasar bahasa......wassalam. Jumpa lagi dilain sesi :) maassalamah wa ilalliqa'




No comments:

Post a Comment