Tuesday, 18 September 2012

Tulisan Cahaya MataHati


Assalamualaikum sahabat…..


Harap sahabat masih sihat dan sentiasa dibawah rahmat & kasih sayang Allah s.w.t
Hampir 6 bulan 10 hari buku latihan ini tidak dibuka olehku..hehe…macamana nak cemerlang kan tak rajin buat latihan….hehehehheh…just kidding~.Kali ini nak ubah la sedikit design blog dengan warna coklat susu sempena tahun ni tema raya penulis dan keluarga pakai warna coklat.... heee~

Berkebetulan hari ini penulis demam dapat MC sehari dapatlah merehatkan otak kejap sambil cari-cari idea nak  rancang PnP (Pembelajaran & pengajaran) untuk budak-budak ni…hehe budak-budak ni cepat boring  lagi-lagi kalau kena subjek bi …aduhai macam cakap dengan tunggul rasanya. Tapi penulis ajar darjah 2 jadi bolehlah bawa sikit-sikit ….Lupa nak bagi tau, Alhamdulillah penulis da keja dah;).. Yang hilang lama tu i pergi keje la You…jangan risau ye…hihi 
               Lama Tak tulis kat sini  dan tak cakap apa-apa bukan bermakna penulis dah lupakan sahabat, tapi hakikat sebenar-benarnya anda semua masih tetap dihati.... Segala ingatan dan kenangan bersama kenangan pahit, manis, lawak ,tawa masih segar dan terpahat dalam ingatan...Penulis  dah jadi pendidik anak bangsa ..dulu x pernah pun serius nak jadi nih..Tapi ni la dinamakan takdir tuhan.Dia mentakdirkan yang terbaik buat kita & lama kelamaan kita sukakan takdir kita ..insyaAllah ;)
                  Okey lah sahabat, teringin nak kongsi satu pepatah yang penulis terjumpa ni, kata-katanya penuh berisi semangat untuk kita terus bangun dan bersemangat menghadapi cabaran masa depan .Cuba hayati kata-kata ini " Janganlah kita letih melakukan kebaikan kerana letih itu akan hilang sedang kebaikan dicatat berterusan, dan Ingat, janganlah kita seronok melakukan dosa dan maksiat kerana seronok akan hilang, sedang dosa dicatat berterusan''

Apa-apa pun usaha kita , hidup mesti diteruskan!  DOA juga salah satu bentuk usaha kita yang kita pohon padaNya… All the best sahabat! InsyaAllah….. be my sahabat Dunia & Akhirat ya! ;)…hehe…jumpa lagi

Thursday, 8 March 2012

Lukisan hati

Assalamualaikum sahabat..hari ni penulis berkesempatan nak cuci-cuci wall kejap, lap2 sawang.Amboi semaknya lalang..heheheh…rindunya kat anda ;p 
          Bual bicara kita kali ni penulis nak tulis mengenai lukisan hati ia ibarat lakaran conteng-conteng hati yang terukir dengan takdir tuhan & hasil usaha sedikit kita sehari-harian dengan izinNya….Begitu halus seni anyamannya..huhu .kan. Kan… (^_^)
             Betulkah? Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibuayah kita. Kalau mereka tak redho huhuhu habisla kita..hoho Betul kan…Kalau ibuayah tak bagi .....mesti ade hikmah kan. hoho
              Sedar tak sedar dah lama juga penulis tak menulis.Perlukah kita berbicara soal takdir...masa lepas? Tapi...............apakan daya setiap takdir  dan masa yang kita telah gunakan kita tak boleh menyesali kembali….huhuhu…Kalau kita buat sesuatu benda kerana nak dapatkan  ILMU Allah yang luas terbentang ni, tidak ada salahnya bukan. Janji kita dapat praktiskan dalam kehidupan kita yang sebenar jika kita tak mampu nak sebarkan ia dalam kerjaya. Tengah menasihatkan diri supaya jangan sedih.  Kata-kata mutiara ada menyebut
 “Allah tidak akan mengubah nasib seseorang , sehinggalah kita sendiri mengubah nasib kita”…APA YANG MESTI  DIUBAH , YA ALLAH TUNJUKKAN JALANKU…..BERILAHKU SATU ILHAM AGARKU TIDAK SESAT DARI LANDASANMU……………………..


alamak macam seksa je picture ni..huhu
ATAU Adakah kita kena buat macam lagu aizat nie  just “ Pejamkan 
                                                                            matamu untukku
                                                                            Dengarlah dunia       
                                                                            berkata-kata
                                                                            Usah kau ragu di sini 
                                                                             tempatmu


                                                                             Walau   
                                                                            berubah        
                                                                            di     
                                                                            mata 
                                                                            kita tetap indah
                                                                           Selagi kau masih 
                                                                           percaya

Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
                                                                               Adakah semua ini yang ku inginkan
                                                                               Ataupun hanya mengejar dunia 

                                                                               semata-mata
                                                                               Ku harap kau masih percaya
Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Apa yang Selama ini? selama ini?
Selama ini? selama ini? argghhhhh Tension nyerrrr apa yang selama ini?…Lagu nie ape maksud kata ungkapan akhir lagu nih?apa yang dia nak bagitau selama ini? apa ni?
...(hihi..)tak faham kawan(*_#)?…toing..toing ..

       Untuk akhirnya, teringat akan kata pepatah lama berbunyi.."walau macamana kita bersedih sekalipun.. janganlah kita tunjukkan pada DUNIA yang kita ni tengah sedih sakan..., Jadi penulis suka juga mengaplikasikan “ Senyum dalam Tangisan ” huwaaa huwaa huwaaa….





         Aku juga anak berbudi bahasa walaupun aku p*******, hormat kedua orang tua.. walaupun aku seperti yang sama. Sekarang ini, penulis hanya mampu berikan secebis senyuman yang terukir dari celah-celah gigi-gigi yang rongak ini pada ayah dan bonda & sahabat2 buat masa ni ..terima la..ni pun jadi yer...(T_T)
Esok lusa apa akan terjadi? think..think..think fastly and wisely!!!!!!!!..InsyaAllah yang terbaik, doakan ye kawan2 ..semoga kita sentiasa dibawah rahmatnya... sentiasa.. ameen… sekarang aku tidak punya uwangggg lagi ,ringgit mahupun dinar emas yang boleh aku beri padamu..tapi apa yang penting, apa-apa pun yang kita buat, ia mesti lahir dari hati yang tulus ikhlas…huwaaa huwa huwa… okeyla sahabat , jumpe lagi…. Salam hormat juga dariku- insan biasa.. (^_^)


P/S untuk entri kali ini : Janganlah berdukacita, seperti dunia ini sudah berakhir buatmu.. TETAPI berbuat baiklah seperti kamu akan mati esok… InsyaAllah, semoga penulis juga dapat mengamalkan bersama…amen
Peace no war (^_^)  + SMILE ALWAYS…..Wassalam